Marketing w polityce

Kim byłby polityk bez mediów, bez reklamy, bez marketingu, bez pomocy szeregu osób pracujących nad jego wizerunkiem? Owszem, wrodzona charyzma ma znaczenie, jednak czy to możliwe, że wszystkie osoby żywo gestykulujące rękami i modelujące głos wyniosły to z domu rodzinnego, i już w podstawówce rządzili swoimi kolegami z ławki? Niektórym rzeczywiście przychodzi to ot tak po prostu. Wszystkimi innymi natomiast zajmują się osoby związane z marketingiem politycznym. Marketing polityczny to nic innego niż wykorzystanie odpowiednich technik społecznych w celu stworzenie odpowiedniego wizerunku kandydata, wypromowania go, znalezienia jak największej ilości głosów poparcia, wyróżnienia spośród innych kandydatów. I to wszystko jak najmniejszym kosztem. Siłą rzeczy marketing polityczny nasila się podczas wyborów – jesteśmy wtedy zewsząd otaczani wygłaszanymi obietnicami polityków. Elementami marketingu są opracowanie strategii wyborczej, stworzenie wizerunku telewizyjnego polityka lub partii, polityczny public relations oraz działania zapewniające dobre miejsce w sondażach. Fakt, że partie polityczne korzystają z pomocy agencji specjalizujących się w marketingu politycznym to już nie tajemnica. Pomocy udzielają między innymi coach speakerzy, technicy reklamy, specjaliści w dziedzinie pr.

Both comments and pings are currently closed.

Comments are closed.